maandag 24 november 2014

Aan Bert Bevers


Foto: © Hans Mellendijk | Marnixplaats | Antwerpen

Een vriend ontmoet via gebaande paden. Surfend op het wereld wijde web, voer ik langs de boorden van de Schelde. Een generatiegenoot hij uit Brabant ik uit de Achterhoek. Sindsdien ontmoeten we elkaar virtueel op de Dichtersbankjes en soms in het echt. Bij mijn zestigste verjaardag drie jaar geleden schreef ik zes rondelen. In elk rondeel werd tien jaar van mijn leven tot dan toe samengevat. Voor Bert het laatste rondeel.




Aanraakscherm maakt contact met gans het universum
in Michelangelo's venster scheppen we ons een wereldbeeld.
Bedieningsgemak, mobiliteit, bereikbaarheid is het adagium
aanraakscherm maakt contact met gans het universum.
Homo zapiens aan de knop, het middelpunt, het centrum.
Soms opschuddend, dan gladgestreken, dan weer verveeld.
Aanraakscherm maakt contact met gans het universum
in Michelangelo's venster scheppen we ons een wereldbeeld.


Zie ook: Het productieproces bij Ron Scherpenisse: 'Aan Bert Bevers'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten